Fil Masalı

 


Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde herkese yardım etmeyi çok seven bir fil varmış. Bu filin adı Melek miş. Melek, ablasına, abisine, annesine ve babasına sürekli yardım etmek istiyormuş. Bazen boyundan büyük işlere karışsa da elinden geldiği kadar herkese yardımcı olurmuş.


Günlerden bir gün fil ailesi sabah kahvaltılarını yapmışlar ve herkes o gün yapacağı görevleri yapmak için hazırlanmaya çıkmışlar. Anne fil o gün reçel yapacakmış ve Melek annesinin yanına gidip “Anneciğim, çilekleri kesmen için sana yardım edebilir miyim?” diye sormuş. Annesi “Kızım hızlıca reçeli yapmam lazım şuan için yardıma ihtiyacım yok, teşekkür ederim” demiş Melek üzülerek annesinin yanından çıkmış ve abisinin yanına gitmiş. “Abiciğim çimleri biçerken sana yardım edebilir miyim?” diye sormuş. Abisi “Üzgünüm Melek bu sana göre bir iş değil, ayaklarına zarar gelebilir” demiş. Bunun üzerine Melek ablasının yanına gitmiş “Ablacığım evi süpürürken sana yardım edebilir miyim?” demiş. Ablası ise Melek’e “Olmaz ablacım, hemen işimi bitirmem gerek” demiş. Bunun üzerine Melek çok üzülmüş evin önünde merdivenlere oturmuş ve üzgün üzgün durmuş. Babası ise alışveriş yapmak için evden çıkarken Melek’i görmüş. “Neden üzgünsün kızım?” diye sormuş. “Kimse yardım etmeme izin vermedi. O yüzden çok üzgünüm” demiş. Babası da “Aslında benim yardıma çok ihtiyacım var. Alışverişe gideceğim ama alacağım şeyleri nasıl taşıyacağımı bilmiyorum. Bana yardım eder misin?” demiş. Melek çok sevinmiş ve babası ile alışverişe gitmiş. Baba kız ev için gerekli olan her şeyi almış ve eve gelmişler.


Akşam olup masaya oturduklarında “Bugün bunları eve getirmem çok zordu ama Melek bana yardım etti ve beraber taşıdık. Ona bu yüzden teşekkür etmemiz gerekir” demiş. Bunun üzerine aile üyeleri tek tek Melek’e teşekkür etmiş. Melek çok mutlu olmuş. Kendisinin de büyüdüğünü anlamış ve mutlu bir şekilde akşam uykuya dalmış. Masal da burada bitmiş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tembel Karınca Hikayesi

Tavşan ve Mendil Masalı

Zebra Kardeşler Masalı